FAKTY i MITY. Straty % witamin i minerałów w trakcie obróbki spożywczej

Ostatnio mój przyjaciel zadzwonił do mnie z pytaniem o straty witamin w trakcie obróbki termicznej. Czy lepiej dłużej gotować w niższej temperaturze, czy krócej w wyższej.

To pytanie zainspirowało mnie do tego artykułu :)

Prawie każdy proces przygotowywania żywności zmniejsza ilość składników odżywczych w produkcie . W szczególności procesy, które narażają żywności na wysoki posiom ciepła, światła i / lub tlenu. Powodują one największe straty składników odżywczych. Składniki odżywcze mogą być ” wyprane ” z żywności przez płyny, które zostały wprowadzone podczas procesu gotowania. Na przykład, gotowanie ziemniaków może spowodować, że wiele z witaminy B i C przejdzie do wody.

Ilość składników odżywczych, straty spowodowane przez gotowanie mogą zachęcić niektóre osoby, aby jeść więcej surowych pokarmów . Ogólnie rzecz biorąc, jest to pozytywny krok. Jednakże, gotowanie jest również korzystne, ponieważ zabija potencjalnie szkodliwe mikroorganizmy, które są obecne przy produkcji żywności. W szczególności w wypadku drobiu i mięsa mielonego (np. hamburger ). Takie produkty powinny zawsze być starannie przygotowane, a powierzchnie wszystkich owoców i warzyw należy dokładnie umyć przed jedzeniem.


Opracowane przy udziale źródła: http://nutritiondata.self.com




Ewa Trusewicz, dietetyk, Dietcoach, Promotor aktywności fizycznej


Dieta i Fitness, Warszawa
www.dietaifitness.pl


Komentujcie, krytykujcie, oceniajcie i pytajcie :)

Potrzebujesz pomocy? Wejdź tutaj. 


Ewa Trusewicz

Dietetyk z wykształcenia oraz przede wszystkim z powołania. Zainteresowanie psychologią przekształciło się w Dietcoaching. Skupiam się na indywidualności podopiecznego. Każdy z nas jest inny i dlatego żywienie powinno być podporządkowane wszelkim aspektom życia człowieka. Chora na chorobę tarczycy Hashimoto pomaga innym chorym.


Copyrights © 2023 www.dietaifitness.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.