Idealna przekąska – czy można jeść bez limitów?

 Viva la orzechy ;-)

Orzechy są bardzo zdrowe, mają dużo składników odżywczych, wysokowartościowe białko i zdrowe tłuszcze, które sprzyjają spadkowi złego cholesterolu (LDL) w naszym organizmie.

Jednak trzeba zaznaczyć, że są wysokokaloryczne, dlatego nie można przesadzać z ich ilością. Idealną przekąską byłoby 100kcal orzechów. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego jaka to jest ilość. Jak widzicie ja obrazku, jest to np. tylko 3-4 orzechy brazylijskie.

Znam przypadek otyłej pani, która jak dowiedziała się, że orzechy są zdrowe, mają dobry tłuszcz i wiele mikro i makroelementów, zjadała kilogram pistacji dziennie. Trudno było wyprowadzić ją z błędu i namówić do zjadania mniejszych ilości, szczególnie, że zależało jej na zmniejszeniu masy ciała (tłuszczu – bo nie mięśni! :-) )

A więc zjadajcie zdrowe orzechy, ale uważajcie na ilość :-)
Jakie orzechy jadacie najchętniej? I czy to jest taka ilość jak na zdjęciu? :-)


Ewa Trusewicz, dietetyk

Dieta i Fitness, Warszawa
www.dietaifitness.pl


Ewa Trusewicz

Dietetyk z wykształcenia oraz przede wszystkim z powołania. Zainteresowanie psychologią przekształciło się w Dietcoaching. Skupiam się na indywidualności podopiecznego. Każdy z nas jest inny i dlatego żywienie powinno być podporządkowane wszelkim aspektom życia człowieka. Chora na chorobę tarczycy Hashimoto pomaga innym chorym.


Copyrights © 2023 www.dietaifitness.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.